Energy Men vs Gambir Emas

Produk tahan lama datang dalam pelbagai bentuk. Ada cecair, losyen, gel dan serum gel. Mungkin ada yang bertanya apa beza gel dan serum gel. Secara umum, kedua-dua bentuk hampir sama, dalam bentuk jelly, lembik dan agak melekit. Cuma, beza ketara, bila kita sapu, gel masih kekal melekit biar pun dah sejam, tapi serum gel bila biar dalam 10 minit akan meresap tanpa apa-apa kesan yang tinggal.

Dalam market sekarang, antara produk yang mendapat sambutan ramai adalah gambir emas dan energy men. Jom kita lihat review perbezaannya:

1. Kuantiti - Gambir emas datang dalam botol lutsinar (boleh nampak isi dalam) 9ml. Energy men pun dalam botol hitam 10ml. Dua-dua perlu tekan punat untuk titiskan gel dihujung jari sebelum sapu ke senjata kita. Energy men untuk pertamakali guna agak susah nak keluar bila kita picit punat, sebab gel agak pekat. Kita perlu goncang botol betul-betul sebelum picit, baru gel akan keluar.

2. Kandungan - Boleh kata semua produk tahan lama hampir sama bahan yang digunakan. Perbezaan bahan utama dalam gambir emas, guna gambir sarawak. Energy men pula guna ekstrak tongkat ali. Sebab tu warna energy men kelabu gelap, manakala gambir emas warna putih jernih.

1 comment:

AmerRashed said...

Sy da try dua2 ni, mmg padu bos, blh pegi long distance!